werk zoeken

Hoe productief de werkomgeving ook is, er zullen nog steeds kantoorconflicten ontstaan. Zes ondernemers vertelden de publicatie hoe ze ermee om moesten gaan.
1. Ga geen controverse uit de weg

“Als teamleden mij over een conflict vertellen, vraag ik of ze direct met de persoon hebben gesproken. Zo niet, dan stuur ik ze terug. Ik leg mijn strategie voor geschillenbeslechting uit aan werknemers op hun eerste werkdag, en het beoordelen van de prestaties van teamleden omvat hun vermogen om constructieve feedback te geven. Deze techniek heeft me geholpen een werkomgeving te creëren waar geen ruimte is voor drama en roddels. ”- Lauren Schulte, CEO en oprichter van The Flex Company
2. Weet wanneer u een geschil moet negeren

“Ik geloof dat elk verhaal drie kanten heeft: de jouwe, de mijne en de waarheid die ertussenin ligt. Conflicten oplossen en samenwerken om gemeenschappelijke doelen te vinden, is de beste manier om met problemen om te gaan en een hecht team samen te stellen. Soms kan een geschil echter niet worden opgelost, dus in dergelijke gevallen is het het beste om er helemaal niet bij betrokken te raken. ”- Aaron Quittken, oprichter en CEO van KWT Global
3. Verlaat het kantoor

“In de meeste gevallen lossen we kleine conflicten snel op. In moeilijkere situaties is het echter beter om het probleem buiten kantoor te bespreken – ga bijvoorbeeld uit voor een kopje koffie of een glas bier. De verandering van omgeving is ontspannend en stelt je in staat het geschil vanuit een andere hoek te bekijken. ”- Paul Hendrick, oprichter en CEO van Tecovas.
4. Argumenten zijn niet altijd slecht

“Ik werk al meer dan 20 jaar samen met medeoprichter Dan Leibu en we houden ervan om te debatteren. Soms lijken onze discussies op ruzie, maar we duwen elkaar gewoon naar een beter resultaat. In deze context zijn conflicten goed … Zoals ze zeggen, worden diamanten geboren onder druk ”- Michael Serbinis, oprichter en CEO van de League
5. Het belangrijkste is constructiviteit

“Er zijn gezonde en ongezonde conflicten: gezonde conflicten helpen situaties verbeteren, ongezonde conflicten destabiliseren alleen de situatie of vernietigen prestaties. Wij zijn van mening: “Wees kritisch, niet cynisch”, – Christian Lang, CEO van Tradeshift
6. Zoek naar een onbevooroordeelde mening

“Bij het aannemen van nieuwe medewerkers adviseren we dat het bij onbegrijpelijke situaties loont om teamleiders of HR-managers te benaderen. Het is vaak het beste om met iemand te praten die niet bij het conflict betrokken is en die niet bevooroordeeld zal zijn. ”- Alexandra Fine, CEO, Dame Products.

https://www.vindazo.be