Een ondernemer van startend bedrijf wil het liefst zoveel mogelijk zelf doen. Zodat hij zeker weet dat alles goed gaat. Alle klanten helpen, meetings beleggen, vergaderingen leiden, noem maar op. Echter kan het soms wat teveel worden. Zeker als het bedrijf groeiende is, is het op een gegeven moment niet meer te doen om alles te doen. Dan moet de ondernemer taken uit handen gaan geven. Maar hij wilt wel zeker weten dat die taken in goede handen zijn.

Bij een snel groeiend bedrijf komen er ook steeds meer telefoontjes binnen van klanten met vragen, bestellingen, klachten en aanvragen van offertes bijvoorbeeld. Het is wel zo belangrijk dat deze klanten goed te woord gestaan worden. De huidige werknemers kunnen best de telefoon opnemen, maar op complexe vraagstukken hebben ze vaak geen antwoord. Als dit het geval is, kan het slim zijn om een telefoonservice in te huren. Deze telefoonservice bedrijven hebben vaak een inbound callcenter.

Een woord ‘callcenter’ heeft misschien een negatieve lading, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De vervelende callcenters zijn bedrijven die mensen bellen met aanbiedingen, zonder dat zij daarom hebben gevraagd. Een inbound callcenter als Bizziphone beantwoordt alleen binnenkomende oproepen van de klanten. Dus geen ongevraagde en hinderlijke telefoontjes naar klanten.

Voor veel bedrijven en ondernemers in zo’n service een voordelige uitkomst gebleken. De telefoontjes die je zelf niet kan beantwoorden worden doorgeschakeld naar een persoonlijke secretaresse van het callcenter. Deze weet hoe ze de klanten correct te woord moet staan. Dus geen zorgen meer als je er even niet bent vanwege een belangrijke vergadering of lunch. Van deze telefoontjes wordt een verslag opgemaakt met wat er is besproken en wie er heeft gebeld. En als je het een dagje rustig hebt qua afspraken, kan dat gewoon worden aangegeven en de telefoon zelf worden beantwoord. De kosten hangen af van het aantal doorgeschakelde gesprekken.

http://bizziphone.com